Berichten archief

Hieronder kun je alle gepubliceerde berichten opvragen.
[archives type=”postbypost”]

• Verrassingstocht

De eerste verrassingstocht komt er aan op donderdag 28 maart.We vertrekken om 9.30 uur vanaf het gemeentehuis. Opgeven via deze link. Bestemming hangt af van het weer.

• Clublid met eigen fietsmuseum

• Een fijn weekeind

Met acht leden van WSC-zeeland zijn we dit jaar op ATB weekeind geweest in Lochem. Mede dankzij het buitengewone weer hebben we ervan genoten. Prachtige en goed onderhouden routes, met heel veel singletracks en wat pittige klimmetjes en afdalingen. De routes waren duidelijk uitgezet, zodat ieder in zijn eigen tempo kon rijden. Af en toe…

• Een mooie verrassing

Met zes personen, Karin, Joop, Toon, Henk, Pieter en Jan vertrokken we om half tien vanmorgen voor een verrassingstocht naar Heelsum. We hebben ons daar heerlijk op de mountainbike uitgeleefd, uitgepeilde routes van ede en Lunteren. ’s morgens droog, na de pauze wat verfrissende motregen. De trails lagen er prachtig en goed onderhouden bij. Lekker…

• Wim van Rossum verlaat de club

Wim is vele jaren een dragende kracht binnen onze club geweest. Nooit in het bestuur, maar altijd als (meestal niet zo) stille kracht. Vroeger heeft hij naast onze clubritten ook vele wedstrijden gefietst. Bij onze evenementen was Wim altijd een helpende hand, en op de achtergrond knutselde en timmerde Wim alles wat nodig was. Toen…

• Lesavond fietsonderhoud

Jan van de Zanden, clublid en chefmonteur bij onze sponsor Ben van Tienen Fietsen, gaf een snelcursus en demonstratie over fietsonderhoud. Aan de orde kwam o.a.:– zonder water schoonmaken van alle delen– schoonmaken van de ketting en smeren met squirt was– tubeless fietsbanden– demontage, smeren en afstellen van trapas, stuuras en wielen– reinigen ven de…

• Verrassingstocht met de C-groep

We gaan ter afsluiting van het winter seizoen een keertje mountainbiken in een verrassende omgeving. Iedereen is welkom, maar we fietsen op een C-tempo, zodat iedereen mee kan. Geef je op via deze link

• ATB-en bij het Mountainbike museum

Geef je op via deze link, zodat we het vervoer kunnen afspreken. Zondag 18 Februari, vertrek om 8.00 bij het gemeentehuis.

• ATB tweedaagse 2 en 3 maart 2024

Hallo fietsvrienden,Wij willen weer twee dagen gaan mountainbiken met een gezellige hotelverblijf in Lochem.Als de groep het toelaat is het streven om in twee groepen te rijden ivm ieders capaciteiten. Rond Lochem zijn een aantal mooie uitgepijlde routes te vinden. We verblijven in Fletcher Hotel De Scheperkamp net buiten Lochem. Er is een zwembad bij…

• Groet van Sjaak

Hoi fiets maatjes. Rond 1975 werd ik benaderd door Ton Zegers die samen met Jan van de Hei,. Tiny van Dongen en Piet Manders een fietsgroepje hadden.Of ik zin had om mee te gaan ,volgens mij is dat gelukt. Bijna 50 jaar later is het groepje wel wat groter geworden, en hebben we een…

• Ledenvergadering 27 Sept

Op woensdag 27 sept hebben we in herberg d’n Brouwer onze algemene ledenvergadering. Het bestuur verzoekt om hiervoor agendapunten in te sturen voor 18 sept. Agenda Ledenvergadering 27 september 2023  Herberg dn Brouwer 20:00u Pauze rondvraag

• Meerdaagse 2 en 3 september 2023.

Zaterdagochtend om 8.00 uur waren alle 11 deelnemers stipt op tijd aanwezig bij het gemeentehuis …………in de dichte mist!  Dat was even een tegenvaller maar gaandeweg klaarde het op. In Burgh Haamstede aangekomen was de mist verdwenen en in de loop van de middag verscheen de zon, later zelfs uitbundig. Onze eerste tocht voerde naar…

• Fietsen met Kees

Donderdag 24 augustus gingen we met 9 clubleden richting Wilnis. Hier stond Kees ons al enthousiast op te wachten om ons naar het startpunt van de toch te leiden. Na een erg gastvrije ontvangst met koffie en fruit gingen we op pad. Pittoreske dorpjes, een handbediende brug en mooie straatjes, Kees had weer alles uit…

• Mooi weer met de tweedaagse

Vandaag zijn elf clubleden naar de provincie Zeeland getogen voor de jaarlijkse zomer-meerdaagse. Lekker fietsen, via Zierikzee en over de zeelandbrug. Storm en regen laten het dit weekeind een beetje afweten, maar dat kan de sfeer niet bederven. ’s Avonds was er nog iets met een oude weddenschap, maar de bijbehorende foto is niet geschikt…

• Met de B groep naar Well

Pieter is afgelopen maand jarig geweest en we hebben dit gevierd op het terras in Well, de serveerster had een stuk gebak met een kaarsje geserveerd.

• Een nieuwe Ronde van Kees

Op donderdag 24 augustus staat er weer een trip naar Mijdrecht gepland. Kees Smit heeft alweer een nieuwe startlocatie gevonden, waar we na afloop iets kunnen eten en drinken. En het uitpuzzelen van een verrassende route is Kees wel toevertrouwd. we gaan naar Optisport.nl/rondevenen , het adres is ontspanningsweg 1 3615 SV Mijdrecht. Geef je…

• De Tweedaagse komt eraan

Maandag zijn Joop en ik bij elkaar geweest om de fietstweedaagse voor 2 en 3 sept 2023 in elkaar te sleutelen. Na rijp beraad en onder het genot van een paar biertjes hebben we drie mogelijke regio’s benoemd. Uiteindelijk is de provincie Zeeland als meest aantrekkelijke optie uit de bus gekomen. We hebben er een…

• Fietsen zoals vroeger

Onlangs heeft Jan van de Zanden mee gedaan aan een Retro rit in Heeswijk. Op een van zijn oudste fietsen, en gekleed in een van de eerste outfits van onze club. En met meer dan 50 jaar mag onze klub zich met recht een “oude rot” in wielerland noemen. Daarbij is Jan een zeer goede…

• In 2023 geend DvdB Classic

Deze al jaren door WSC-Zeeland georganiseerde fietstocht begon als een echte damestocht. Later werd dit een open tocht, waarbij start, rust en finish plaats extra vrouwvriendelijk waren ingericht. Helaas zijn wij tot de conclusie moeten komen, dat door teruglopende aantallen deelnemers ook de motivatie van onze clubleden onvoldoende waren om de tocht door te zetten.

• Bloembollentocht

Op donderdag 20 april hebben wij met 16 leden van B, C, en D groepen een prachtige Bloembollentocht gereden. Per auto met fietskar en fietsendragers vertrokken we om 8.15 naar Mijdrecht. Met dank aan wat files, een gemiste afslag en een wegversperring kwamen we daar aan toen de laatste regendruppels net gevallen waren. In Mijdrecht…

• WSC-Dames volgen een Clinic

Met 9 dames hebben we op 2 april een Clinic gevolgd bij Fietsclub Reto-Arnhem. We werden in groepjes  verdeeld en per groepje fietsten we naar de posbank. De groepjes werden begeleid door oud prof  rensters Arenda Grimberg, Yvonne Brunen, Astrid  Schop, Mirjam Melchers en Chantal Beltman.   We kregen tips hoe te klimmen,  af te dalen.…

• Zomertijd

Met het ingaan van de zomertijd vertrekken de B, C, en D groepen allen om 8.15 uur , elk voor hun eigen tocht. Helaas is een groot aantal leden vergeten de klok te verzetten, waardoor de gebruikelijke drukte bij de start voor het gemeentehuis wel mee viel. Na onderling overleg besloten de drie groepen vandaag…

• ATB winterweekeind

Op zaterdag 4 maart vertrokken we in alle vroegte (volgens sommigen erg vroeg) voor een weekeindje fietsen in en rond Winterswijk. We verbleven daar in een prachtig familiehotel, waar we zeer hartelijk ontvangen werden met koffie voor de start. Er zijn rond winterswijk een paar prachtige routes uitgezet, met afwisselend zeer scherpe singletracks en wat…

• afsluiting van het ATB seizoen

In  de maanden oktober tot en februari reed er op  iedere donderdagmiddag een groen lint fietsers door en over de Maashorst. Een groepje  grijze mannen proberen zo gezellig te sporten. Het gebied blijft mooi. Ondertussen wordt er ook aan algemene ontwikkeling gedaan. Grondonderzoek na een valpartijtje geeft soms nieuwe informatie en dit seizoen is de …

• MTB meerdaagse. Geef je op!

Op 4 en 5 maart gaan we naar Winterswijk. We hebben een fletcher hotel op het oog, waar ook een zwembad en kleine sauna in is. Geef je op voor 29 januari, zodat we afspraken kunnen maken.

• ATB Wintermeerdaagse

We willen dit jaar weer een wintermeerdaagse organiseren, we hebben een fletcher hotel op het oog in Winterswijk. Geef je op via deze link, uiterlijk op zondag 29 januari.

• Bijeenkomst fietsforum

Op woensdag 30 november as. komt het Fietsforum gemeente Maashorst naar Zeeland! Het Fietsforum gemeente Maashorst is een koepelorganisatie van vrijwilligers bestaande uit organisaties als de Fietsersbond, Veilig Verkeer Nederland en vertegenwoordigers vanuit de Dorpsraden en Platforms in de gemeente Maashorst. Wij geven gevraagd en ongevraagd advies aan het bestuur van de gemeente Maashorst inzake de fietsinfrastructuur in en tussen de…

• Andere vertrektijd

A.s. zondag 20 nov vertrekken we om 8.30 vanaf het gemeentehuis. ik heb zojuist de kalender aangepast, voor de printversie heeft dat geen zin meer.

• Honderden fotos

Onze clubfotografen hebben vele honderden fotos gemaakt. geniet na van onze prachtige tocht! Ik probeer vanaf mijn vakantie adres de foto’s op deze website te publiceren. De eersten staan erop, komende uren zullen er steeds meer volgen. naar de fotos Onze capaciteit op flickr is onvoldoende voor zoveel foto’s. Vandaar dat de links hieronder anders…

• In alle vroegte

enkele vroege vogels van onze club zijn al in de ochtendschemer vertrokken om de route een laatste controle te geven. Zijn alle pijlen en bordjes vannacht netjes blijven hangen? op dit moment worden zelfs onze fotografen nog ingezet om alles op te ruimen. Vandaag nog hoop ik een grote reportage via onze website te publiceren.

• Met de hele club aan het werk

Vandaag is de hele club in touw om de routes uit te zetten, de startplaats in te richten, en de pauze[laats van versnaperingen te voorzien. Wellicht had hij beter een paar pijltjes naar zijn huis kunnen plaatsen, want zo te zien mist hij vandaag de soep.

• De laatste voorbereidingen

Omdat we dit jaar vanuit een nieuwe startplaats vertrekken moeten we deelnemers er extra duidelijk naar toe leiden. met dit soort borden bij de invalswegen hopen we dat te bereiken.

• Bos onderhoud door onze clubleden.

Omdat we in ons ATB parcours gebruik maken van de mooiste geitenpaadjes moeten we op verschillende plekken wat snoeiwerk verrichten, en omgevallen bomen of afgewaaide takken opzij slepen. We doen er alles aan om ons parcours mooi en uitdagend te maken. Uiteraard met respect voor de natuur, en alleen op de route waarvoor de vergunning…

• Enthousiasme over onze nieuwe tocht

Vandaag hebben zeer veel van onze clubleden genoten van onze nieuwe MTB tocht. Een uitdagend bosparcours rijden op GPS is natuurlijk lastig, maar op zondag 13 nov is de tocht duidelijk uitgepijld. Ook bleek nu op veel plaatsen het pad amper terug te vinden onder grote lagen herfstbladeren. We zullen deze paden duidelijk zichtbaar maken…

• Voorbereiding ATB tocht

Met ongelofelijk veel enthousiasme zijn vele clubleden bezig met de voorbereiding van onze jaarlijkse ATB tocht. Het parcours is aangepast en verbeterd. De nieuwe startplaats is ontworpen op een snelle doorstroming van zoveel mogelijk deelnemers, en compleet uitgetekend. De routes zijn uitgebreid geanalyseerd op veiligheid. Op zondag 30 November fietst onze hele club de route,…

• Print de winterkalender

Om de winterkalender te printen open je de kalender via het menu.Klik op de groenen tekst winterkalender 2022.

• Mooie dinsdagmiddagrit

Met droog weer hebben we met 6 heren en 3 dames een prachtige rit gefietst. Koffie met gebak in een luxe restaurant. (Pieter, bedankt, en nog proficiat met je verjaardag!) Je kunt de route downloaden vanaf het menu GPS routes -racefiets 80-90 km.

• Rabo Clusupport actie

Tussen 5 en 27 September kunnen alle Rabo leden een stem uitbrengen op hun favoriete club. Het aantal stemmen bepaalt hoeveel sponsorgeld een club krijgt van de Rabobank. Niet alleen onze clubleden, maar ook al hun familie, en vrienden kunnen hiermee onze club steunen.

• 2022 meerdaagse

Met 4 dames en 4 heren zijn we per auto vertrokken naar Boekelo. Waar we in een fantastisch hotel ontvangen werden met een kopje koffie. We hebben met zijn allen fantastisch genoten van het weekeind, en zijn zeker van plan om volgend jaar weer te gaan.

• Met Cees naar Marken

Op een zeer warme en zonnige donderdag vertrokken we iets na zeven uur met vijf dames en vijf heren in twee auto’s naar “De Ronde Venen” in Mijdrecht. Cees ving ons op en begeleidde ons naar de parkeerplaats. We werden bij de tennishal zeer hartelijk ontvangen met een kopje koffie. Onder een lekker warm zonnetje…

• Sponsorfotos

Via het menu foto album zijn de nieuwste sponsorfotos te vinden, en deze kunt u ook downloaden om af te drukken.

• Foto’s

Beste club leden, Jan en ik hebben nieuwe foto’s van de sponsoren op de site gezet.Wij hebben het idee om ook wat actiefoto’s van de groepen te plaatsen.Wij willen jullie vragen om actie foto’s binnen jullie groep te maken en deze naar onze berichte mail te sturen.Met vriendelijke groet,Jan en Jos.

• Daphny van den Brand classic was een groot succes!

Op Zondag 3 Juli mochten we na lange tijd weer een groot aantal deelnemers verwelkomen voor onze Daphny van den Brand classic. Men kon kiezen uit drie verschillende afstanden, met telkens een groot aantal hoogtemeters. Bij prachtig weer hebben zowel organisatie als deelnemers volop genoten. Via deze link kun je nog een groot aantal foto’s…

• Geen dagtochten meer

Er blijkt dit jaar nauwelijks belangstelling te zijn voor de dagtochten op de laatste donderdag van de maand. Ondanks herhaalde oproepen in verschillende pogingen lukt het ons niet een mooie groep bij elkaar te krijgen. Willen anderen een initiatief nemen, dan gaan wij graag mee. Joop enJan.

• Piet fietst even niet

Door omstandigheden fietst Piet van Extel even niet, en is hij ook niet beschikbaar voor andere activiteiten van de club. Als je ingelogd bent op de site kun je hier ook zijn eigen bericht lezen.

• De meerdaagse komt er weer aan

Hij stond al op de kalenders, maar op2, 3 en 4 september organiseren we weer een meerdaagse. Na de tweedaagse van vorig jaar in het prachtige hotel in Chaam is nu weer een driedaagse aan de beurt. Maar, anders dan andere jaren willen we per auto uit Zeeland vertrekken. We hebben een mooi hotel in…

• Cursus wegkapitein

Afgelopen zaterdag 11 juni 2022 stond de cursus Wegkapitein op het programma. In de vroege ochtend verzamelden: Jeno, Irma, Jos, Ramon, Astrid, Ben, Jeanne, Mike en Marcella, zich bij onze nieuwe sponsor D’n Brouwer. Aldaar werden wij opgewacht door Corné Stoop, die namens de NTFU de cursus wegkapitein zou gaan geven. Onder het genot van…

• Fotoshoot

Op Zondag 12 juni worden alle clubleden in de nieuwe outfit verwacht voor een serie foto’s. Onze sponsors zullen net zo trots zijn als wijzelf met deze prachtige kleding. De plaatjes zullen geschoten worden om 9.30 uur bij Fleuren, om 11.00 uur bij Zonenberg, om 11.30 uur bij Ben van Tienen, en als afsluiting om…

• Reanimatie avond WSC-Zeeland maandag 16 mei

Afgelopen maandagavond hadden we als fietsclub WSC-Zeeland weer een reanimatie avond, deze keer in het infocentrum van vliegbasis Volkel waarbij een 12-tal leden aanwezig waren. Haico van Deijne gaf ons een prettige en vooral duidelijke uitleg over de impact en het uitvoeren van reanimeren. De theoretische uitleg met de hoofdrichtlijnen voor het geven van reanimatie…

• (Bloem)bollen tocht in het westland

Op 12 Mei zijn we met drie dames en acht heren per auto vertrokken. voor een bloembollentocht. Fietsen op de kar, en na het nodige fileleed stond ons buitendorpse clublid Kees Smit ons al vol ongeduld op te wachten. In de kantine van de tennishal werden we zeer hartelijk ontvangen met een kopje koffie. Daarna…