Fietsweekend damesgroep 6 en 7 juli 2024

Op zaterdagmorgen om 9 uur vertrokken we met 8 dames op de racefiets. We fietsten naar het noorden en hadden nagenoeg de hele tijd de wind mee. En dat is met windkracht 5 best prima !

In Arnhem hebben we geluncht bij Stadsblokkenwerf, een heel mooie locatie. De tocht voerde ons verder naar Brummen, waar we om 3 uur arriveerden. 96 kilometer op de teller. Dorien kwam met de bagage en de boodschappen, dus dat was super geregeld !!

We hadden een mooie accommodatie, prima slaapkamers, fijne woonkamer en keuken en een mooie grote tuin. Eerst even lekker gedoucht, en wat uitgerust. De organisatie had voor een heerlijke lasagne gezorgd. Na het eten een wandelingetje gemaakt, maar we moesten natuurlijk wel op tijd terug zijn om het Nederlands Elftal aan te moedigen. Het was een spannende wedstrijd tegen Turkije, maar gelukkig gewonnen ! We konden voldaan naar bed.

Op zondagmorgen eerst een heerlijk ontbijt en daarna om 10 uur weer op de fiets. Nu moesten we toch weer terug naar het zuiden, dus dat betekende de hele dag wind tegen….

Het was bikkelen, maar wel goed te doen. In Groesbeek bij de Oude Molen hebben we geluncht. Daarna door naar Zeeland. Toch weer 90 kilometer er op zitten. We konden thuis even opfrissen, en daarna sloten we bij d’n Brouwer af met een heerlijk etentje.

Het was een erg geslaagd weekend. Met dank aan de organisatie Helma en Irma.

En dan zullen we ook maar het geheim verklappen, waarom we als een speer gefietst hebben:

Verslag door Jannie

Meerdaagse komt er weer aan

Clubleden, wij hebben er zin in. We gaan dit jaar voor de driedaagse per auto naar een mooie omgeving. Ideeën zijn altijd welkom, stuur een mail naar jan.knijnenburg@hotmail.com.

Als je mee wilt, geef je dan liefst zo snel mogelijk, maar vóór 1 augustus op via deze link . We maken er een leuk weekeind van, met lekker ontspannen fietsen, een mooi hotel, goed eten, en een afsluitend diner bij d’n Brouwer.

Mooi weer garantie voor 27 juni

We kijken alweer uit naar de laatste donderdag van de maand, om per auto naar een mooi fietsgebied te trekken. Daar gaan we met prachtig weer zo’n 90 km fietsen.

Sommige fietsers willen lekker zweten onder stekende zonnestralen bij een verstikkende warmte. Anderen houden meer van een lekker verfrissend buitje op hun fietshelm. Weer anderen stoempen graag tegen een stevige wind in. Met onze voorspelling dat we mooi fietsweer krijgen begeven we ons dus zeker niet op glad ijs. (wat ook gevaarlijk is op de racefiets.)

Geef je op via deze link, of via het verrassingsplaatje.

Wielrennen zoals vroeger

𝗛𝗶𝘀𝘁𝗼𝗿𝗶𝘀𝗰𝗵𝗲 𝗿𝗲𝘁𝗿𝗼 𝗱𝗲𝗺𝗼 𝘁𝗶𝗷𝗱𝗲𝗻𝘀 𝗢𝗺𝗹𝗼𝗼𝗽 𝗱𝗲𝗿 𝗞𝗲𝗺𝗽𝗲𝗻🚲

Terug naar de tijden van wollen wielertruien, stalen frames, remkabels boven het stuur en toeclips in plaats van klikpedalen. Op zondag 26 mei zal het afwachtingsprogramma van de 75e VDL Groep Omloop der Kempen worden opgevrolijkt met een historische retro demo van Wielerclub Op Zijn Retour.

Als eerste op de foto zie je de archivaris en bewaker van onze club historie Jan v.d. Zanden.

Meer informatie lees je hier:

Bloembollentocht met Kees Smit

Op 25 april togen zeven clubleden naar Mijdrecht voor de jaarlijkse bloembollentocht. Alle fietsen op de aanhanger, en zonder file aangekomen bij Omnisport Veenweide in Meidrecht.

Hier werden we heel hartelijk ontvangen door het personeel van een prachtig sportcentrum met zwembad, fitness en veel meer. Na een enkel kopje koffie togen wij per fiets door Meidrecht richting de bollenvelden. Met een lekker windje tegen en een beetje motregen reden we tussen vele sloten, meren en kanalen door een voor ons nieuwe omgeving. Prachtige kleine slingerwegen en een aantal gravelpaden.

Iets over twaalf waren we bij Lola’s bar-restaurant, waar we door een bijzonder gastvrije en vriendelijke Kirstin voorzien werden van koffie, thee en iets te eten. Vooral de gerookte kip op brood was een uitgebreide en heerlijke lunch.

Snel na de pauze doorkruisten we het bollengebied. Daarbij passeerden we ook letterlijk de keukenhof. Een beetje bewolkt, lekker fris, maar na de lunch bleef het droog.

Na afloop konden we bij Omnisport Veenweide lekker douchen, en even uitblazen met wat drank en lekkere hapjes. Compliment voor de bediening, en natuurlijk alle dank aan Kees Smit voor een prachtige route.

Een fijn weekeind

Met acht leden van WSC-zeeland zijn we dit jaar op ATB weekeind geweest in Lochem. Mede dankzij het buitengewone weer hebben we ervan genoten. Prachtige en goed onderhouden routes, met heel veel singletracks en wat pittige klimmetjes en afdalingen. De routes waren duidelijk uitgezet, zodat ieder in zijn eigen tempo kon rijden. Af en toe werd er even op elkaar gewacht, soms reden we stukken samen, maar in wisselende groepjes konden we elkaar, flink uitdagen. Ook lokale rijders werden behoorlijk op de proef gesteld (nietwaar Marcel?) Over het algemeen waren de paden goed droog. Af en toe was er een stukje route afgezet omdat het onder water stond, maar daar was ter plekke een duidelijke omleiding uitgepeild. Eind van de middag waren we allemaal wel toe aan een stevig biertje.

Mochten er nog wereldleiders zijn die behoefte hebben aan een goed advies, wij hebben alle wereldproblemen uitgebreid doorgesproken, en zijn zeker in staat om overal een goede sfeer te maken.

Een mooie verrassing

Met zes personen, Karin, Joop, Toon, Henk, Pieter en Jan vertrokken we om half tien vanmorgen voor een verrassingstocht naar Heelsum. We hebben ons daar heerlijk op de mountainbike uitgeleefd, uitgepeilde routes van ede en Lunteren. ’s morgens droog, na de pauze wat verfrissende motregen. De trails lagen er prachtig en goed onderhouden bij. Lekker afwisselend, soms behoorlijk uitdagend, en zeker met meer klimwerk dan we hier gewend zijn. Goed dat de weerberichten ons niet tegenhielden, want we hebben nergens last van gehad. Hoewel onze fietsen beslist een grondige poetsbeurt nodig hebben. Ook dat hoort bij onze hobby.

Wim van Rossum verlaat de club

Wim is vele jaren een dragende kracht binnen onze club geweest. Nooit in het bestuur, maar altijd als (meestal niet zo) stille kracht. Vroeger heeft hij naast onze clubritten ook vele wedstrijden gefietst. Bij onze evenementen was Wim altijd een helpende hand, en op de achtergrond knutselde en timmerde Wim alles wat nodig was. Toen het op hoge leeftijd fysiek wat minder ging was Wim een van de eersten om een C-groep op te starten. We wensen Wim en zijn familie nog vele gezonde jaren toe.